Αποτυπώνοντας
μια πορεία δημιουργικής αλληλεπίδρασης
είκοσι χρόνων, ο ανά χείρας τόμος αποτελεί
ένα πρώτο εργαλείο προσέγγισης του
συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη ως
δραματουργού, καθώς αρθρώνει το θεωρητικό
πλαίσιο της ζωτικής σχέσης του με το
θέατρο, που παραμένει ως προς σημαντικές
περιοχές της ακόμη αδιερεύνητη.
Ταυτόχρονα
προσφέρει αφορμή αναστοχασμού στα
ευρύτερα ζητούμενα της σύγχρονης
θεατρικής γραφής: Πώς εξελίσσεται η
δραματική φόρμα; Μπορούμε να μιλάμε
ακόμα γι’ αυτήν ως είδος και με ποιους
όρους; Πώς απαντά και πώς θέλουμε να
απαντά το θέατρο στην πραγματικότητα;
Πώς συναντά η έννοια του «ποιητικού»
την έννοια του «πολιτικού» θεάτρου; Ως
προς τι διαφοροποιείται το θεατρικό κείμενο από τη δραματοποιημένη λογοτεχνία; Και
από την άλλη, τι δυνατότητες προσφέρει
στον σκηνοθέτη ένα αμιγώς θεατρικό
κείμενο;
Τέτοια
ερωτήματα θίγονται μεταξύ άλλων σ’
αυτή την πρώτη μονογραφία που αφιερώνεται
στον διεθνώς αναγνωρισμένο πλέον έλληνα
δραματουργό, που επιχειρεί ως νέος
τραγικός να ξαναδώσει στο θέατρο τις
ιλιγγιώδεις, τρομακτικές διαστάσεις
του, να διανοίξει τη σκηνή
εκ
νέου στη δυνατότητα του αναπάντεχου.
Δήμητρα
Κονδυλάκη, Ο θεατρικός Δημήτρης
Δημητριάδης. Εξερευνώντας τη δυνατότητα
του αναπάντεχου, εκδοσεις Νεφελη, 2015